Megan Miranda "Co o mnie wiesz", czyli tajemnice, złudzenia, podejrzenia

Megan Miranda "Co o mnie wiesz"
Megan Miranda "Co o mnie wiesz"  



Dane szczegółowe:
Autor: Megan Miranda 
Tytuł: Co o mnie wiesz
Gatunek: kryminał/thriller
Wydawnictwo: Wydawnictwo Znak
Ilość stron: 416
Premiera: 2.04.2019
Ocena:7,5 /10

Opis książki:  
Leah z dnia na dzień traci wszystko karierę, chłopaka, znajomych. Na szczęście może jeszcze liczyć na Emmy. Razem przeprowadzają się do małego miasteczka, gdzie Leah zaczyna wszystko od nowa. Niespodziewanie w jej życiu pojawia się David Cobb, napastliwy adorator. Kiedy mężczyzna zostaje oskarżony o napaść na znalezioną w lesie w stanie krytycznym Bethany, Leah jest przerażona. Tymczasem Emmy nie wraca do domu. Leah zgłasza jej zaginięcie i dowiaduje się, że ktoś taki jak Emmy nie istnieje.

Leah, Bethany i Emmy są do siebie łudząco podobne. Bethany walczy o życie w szpitalu. Emmy zaginęła i nie pozostał po niej ślad. Leah już nie wie, kim tak naprawdę jest.

źródło opisu: materiały wydawnictwa

 Moja opinia:

Leah ucieka przed przeszłością, rozpoczyna nowe życie w Pensylwanii. Kobieta wynajmuje urokliwy stary domek wraz ze swoją przyjaciółką Emmy. Pewnego dnia Emmy znika, Leah martwi się o nią i stara się ją odnaleźć, ale okazuje się, że... ktoś taki jak Emmy nigdy nie istniał.
Czy Emmy istniała naprawdę? Być może Leah sama jest odpowiedzialna za okrutne zbrodnie dokonane w okolicy jej nowego domu? Co skrywa przeszłość kobiet?

Nic nie jest takie na jakie wygląda. Nikt nie jest taki za jakiego chce uchodzić, a tajemnice z przeszłości muszą w końcu ujrzeć światło dzienne.

"Co o mnie wiesz" to dobrze napisany thriller psychologiczny, który wywołuje w czytelniku poczucie, że nikomu nie można ufać.

Autorka całą fabułę oparła na znajomości protagonistki z tajemniczą Emmy. Pomysł uważam za ciekawy, a jego realizację za udaną. Na początku wszystko wydaje się wręcz banalne, lecz z czasem okazuje się, że nic nie jest takie na jakie wygląda, a wiele rzeczy to czysta gra pozorów. Akcja stopniowo się rozwija, swobodnie płynąc przez kolejne strony. Intryga zatacza coraz szersze kręgi i budzi coraz większą niepewność. Autorka tak budowała narrację, wplatając retrospekcje między teraźniejsze wydarzenia oraz serwując dużą dawkę wnikania w psychikę głównej bohaterki, że początkowo sama nie wiedziałam co jest prawdą, a co kłamstwem. Jako czytelnik błądziłam w podejrzeniach, oskarżając prawie każdą postać o niecne zamiary, ale stosunkowo szybko domyśliłam się jakie będzie zakończenie, które oceniam jako dość przewidywalne.

Polecam tę książkę wielbicielom thrillerów psychologicznych, którzy lubią stopniowe, systematyczne zagłębianie się w intrygę i odkrywanie kolejnych kart, skrywających tajemnice, które nie chcą być ujawnione. 
"Co o mnie wiesz" nie jest mrocznym thrillerem, pełnym wstrząsów, grozy i strachu, a należy raczej do spokojnych, skrupulatnie budowanych historii, opartych na aspektach psychologicznych i niepewności. Jeśli lubicie takie opowieści to szczerze wam polecam opisywany tytuł :)



Komentarze

  1. Jak tylko widzę napis "thriller psychologiczny" to nawet się nie zastanawiam i wpisuję na listę "must read". A lista się wydłuża i wydłuża ;P

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię thrillery psychologiczne - to jak autor igra sobie z czytelnikiem jest naprawdę wyjątkowe :D

      Usuń
  2. "Co o mnie wiesz" to jedna z tych książek, których fabuła wciąga z każdą stroną coraz bardziej. Atmosfera gęstnieje, domysły coraz bardziej przeczą sobie nawzajem i całość czyta się naprawdę dobrze. Polecamy gorąco!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz