"Dwór skrzydeł i zguby" Sarah J. Maas - idealne zwieńczenie wspaniałej serii

"Dwór skrzydeł i zguby" Sarah J. Maas, Wydawnictwo Uroboros  

"Dwór skrzydeł i zguby" Sarah J. Maas, Wydawnictwo Uroboros  

"Dwór skrzydeł i zguby" Sarah J. Maas, Wydawnictwo Uroboros 

Dane szczegółówe:
Autor: Sarah J. Maas
Tytuł: Dwór skrzydeł i zguby
Tytuł oryginału: A Court of Wings and Ruin
Seria: Dwór cierni i róż 
Wydawnictwo: Uroboros
Ilość stron: 848
Kategoria: fantastyka
Premiera: 25.10.2017
Ocena: 8,5-9/10

Opis książki:
Długo oczekiwana trzecia część bestsellerowego cyklu Sarah J. Maas
Feyra powraca do Dworu Wiosny, zdeterminowana by zdobyć informacje o działaniach Tamlina oraz potężnego, złowrogiego króla Hybernii, który grozi, że rozgromi cały Prythian. Jednak by to osiągnąć, musi najpierw rozegrać śmiercionośną, przewrotną grę… Jeden poślizg może zniszczyć nie tylko Feyrę, ale też cały jej świat.
W obliczu wojny, która ogarnia wszystkich, Feyra znów musi decydować, komu może ufać i szukać sojuszników w najmniej oczekiwanych miejscach. Niebawem dwie armie zetrą się w krwawej, nierównej walce o władzę.


źródło opisu: http://www.gwfoksal.pl/



"Dwór skrzydeł i zguby" Sarah J. Maas, Wydawnictwo Uroboros 

Moja opinia:

"Dwór skrzydeł i zguby" to wspaniałe zakończenie jednej z lepszych serii fantasy, jakie przyszło mi czytać. 



Czy wrogowie mogą stać się przyjaciółmi, a przyjaciele wrogami? Czy waleczne serca mogą wygrać z potęgą zła? Czy marzyciele są w stanie zjednoczyć podzielone królestwa? Czy bezgraniczna miłość stanowi dar, czy przekleństwo? Czy dzielni bohaterowie są w stanie dokonać niemożliwego? Ile ich to będzie kosztowało? Jaka jest cena pokoju i zbudowania sprawiedliwego świata?




Trzecia część serii skupia się na przygotowaniach do wojny z Hybernią. Próby jednoczenia dworów, poszukiwania sojuszników, doskonalenie swych sił i talentów, a także walka o przyjaźń i miłość kosztem ogromnego poświęcenia.




"Dwór skrzydeł i zguby" podobnie jak poprzedni tom jest książką bardzo dobrze napisaną. Ciekawa fabuła, ogrom wątków, które splatają się ze sobą w najmniej spodziewany sposób i w najmniej spodziewanych momentach. Nic tu nie pojawia i nie dzieje się bez przyczyny. Każde działanie, każda osoba, każdy przedmiot ma swój cel. Książka ma dużą objętość(ponad 800 stron), ale czyta się ją niesamowicie szybko (przeczytanie drugiego i trzeciego tomu zajęło mi jeden weekend). 

 Nie można przy tej powieści się nudzić. Akcja jest żwawa, intrygująca. Mnogość wątków i postaci imponuje, ale czasami może wprowadzać lekki chaos(czasami aż trudno zorientować się co się dzieje, gdy nagle wracamy do zakurzonego już wątku).



Postaci są cudowne, podobnie jak w poprzednich częściach, autorka wie jak mają wyglądać i jak działać. Portrety psychologiczne, uczucia, przemyślenia, zachowania, gesty - wszystko jest ze sobą spójne i wynika z charakterów bohaterów. Przy poprzedniej części pisałam, że niektóre postaci zyskały moją sympatię, teraz muszę powiedzieć, że oprócz sympatii zyskały również stałe miejsce w mojej pamięci i moim czytelniczym sercu. Rhys, Feyre, Mor, Kasjan, Azriel - któż nie chciałby mieć tak wspaniałych osób w swoim otoczeniu?




Podsumowując, wszystkie trzy tomy stanowiły dla mnie wspaniałą przygodę. Już dawno, żadna seria nie zapadła mi tak głęboko w pamięć i nie trafiła tak skutecznie do mojego serca. Jestem pewna, że jeszcze nie raz przeczytam te książki, a przyjemność z tego płynąca nie będzie mniejsza od tej z czytania tomów pierwszy raz. Dzięki tej serii zyskałam nowych bohaterów do kochania(i nie chodzi mi tu tylko o postaci męskie :D ). 




Polecam tę książkę jak i całą serię wszystkim wielbicielom fantastyki, którzy chcieliby przeżyć nową, niezapomnianą, książkową przygodę.



"Za gwiazdy, które słuchają. I marzenia, które się spełniają."


PS Pod koniec książki myślałam, że serce mi pęknie jak jednej z ukochanych postaci stała się krzywda, całe szczęście autorka szybko to odkręciła :D

"Dwór skrzydeł i zguby" Sarah J. Maas, Wydawnictwo Uroboros 


Komentarze